Article finalista al premi Scimago-EPI

Un article escrit per tres membres del CRICC és dels cinc finalistes del 4º Premio SCImago-EPI al millor article en Informació i Documentació. Es tracta de l'estudi "Presence of alleged predatory journals in bibliographic databases: analysis of Beall’s list” escrit per Marta Somoza, Josep Manuel Rodríguez Gairín i Cristóbal Urbano.

L'article analitza la presència de revistes considerades depredadores en diverses bases de dades bibliogràfiques i en el directori DOAJ. Es revisen 944 revistes de la llista de possibles o probables revistes acadèmiques depredadores d'accés obert elaborada per Jeffrey Beall, creuant les seves ISSN amb la base de dades MIAR, elaborada a la Universitat de Barcelona. Es determina si les revistes apareixen en els índexs de cites del Web of Science, a Scopus, en bases de dades multidisciplinars, en bases de dades especialitzades o en el directori DOAJ. L'estudi conclou que no hi ha una presència significativa generalitzada de revistes depredadores a les bases de dades d'indexació i resum, tot i que bases com Emerging Sources Citation Index, Veterinary Science Database o DOAJ mostren xifres una mica més elevades que han de ser seguides i revisades en un futur pels seus productors.

El premi serà entregat durant la 9ª Conferencia internacional de revistas de ciencias sociales y humanidades (CRECS) que tindrà lloc els dies 23 i 24 de maig de 2019 a la Fundación Dialnet - Universidad de la Rioja, Logroño.