Notícies

Seminari del CRICC: «Presència de la Informació, la Comunicació i la Cultura als rànquings universitaris» (16 de gener)

Data

El Centre de Recerca en Informació, Comunicació i Cultura (CRICC) de la Universitat de Barcelona us convida al seminari «Presència de la Informació, la Comunicació i la Cultura als rànquings universitaris» que impartirà Carles Viladiu, del Gabinet de Projectes Estratègics Institucionals (GAPEI) de la Universitat de Barcelona.

A continuació, Lluís Bonet, membre del CRICC, farà una presentació sobre «Anàlisi comparativa de polítiques culturals».

Dia i hora: dimecres, 16 de gener de 2019, a les 16 h

Lloc: Facultat de Biblioteconomia i Documentació, c. Melcior de Palau, 140, espai 206

Entrada lliure. Us preguem que confirmeu la vostra assistència prèviament aquí.

Seminari del CRICC: «SEO acadèmic: components i fases» (21 de novembre)

Data

El Centre de Recerca en Informació, Comunicació i Cultura (CRICC) de la Universitat de Barcelona us convida al seminari «SEO acadèmic: components i fases» que impartirà Lluís Codina, professor a la Facultat de Comunicació i coordinador del Màster Universitari en Investigació en Comunicació Social (MUCS) de la Universitat Pompeu Fabra (UPF).

El SEO (Search Engine Optimization) acadèmic es defineix com el conjunt de pràctiques que promouen la visibilitat i la facilitat d’accés de les produccions científiques, típicament, articles de revistes científiques, però també monografies, informes i qualsevol altre classe de producte resultant d’una investigació.

Presentarà la sessió Javier Guallar, professor i secretari acadèmic de la Facultat de Biblioteconomia i Documentació i membre del CRICC.

A continuació, Ángel Borrego, professor i director del Departament de Biblioteconomia, Documentació i Comunicació Audiovisual de la Facultat de Biblioteconomia i Documentació i membre del CRICC, farà una breu presentació sobre els resultats d’un estudi sobre la col·laboració entre investigadors de diferents disciplines fora de la Biblioteconomia i Documentació i el personal de biblioteques universitàries.

Dia i hora: dimecres, 21 de novembre de 2018, a les 16 h

Lloc: Facultat de Biblioteconomia i Documentació, c. Melcior de Palau, 140, Sala de Juntes, espai 206

Entrada lliure. Us preguem que confirmeu la vostra assistència prèviament aquí.

Seminari del CRICC: «Plagi acadèmic: com abordar-lo des de la Universitat» (17 d'octubre)

ilabastida1.jpg

El Centre de Recerca en Informació, Comunicació i Cultura (CRICC) inaugura els seus seminaris amb la intervenció d'Ignasi Labastida i Juan, doctor en Física i responsable de la Unitat de Recerca del CRAI de la Universitat de Barcelona amb un tema de gran actualitat: el plagi acadèmic.

La còpia, el plagi, les citacions, les eines de detecció juntament amb el comentari d'alguns casos seran algunes de les qüestions que s'hi tractaran.

Presentarà la sessió Carina Rey, professora de la Facultat de Biblioteconomia i Documentació i membre del CRICC.

Dia i hora: dimecres, 17 d'octubre de 2018, a les 16 h

Entrada lliure. Us preguem que confirmeu la vostra assistència prèviament a cricc.info@ub.edu