Acte d’inauguració de la Primera Escuela de Innovación y Desarrollo Bibliotecario (20 d’octubre)

El proper dilluns, dia 20 d’octubre, tindrà lloc a Cali (Colòmbia) l’acte inaugural de la Primera Escuela de Innovación y Desarrollo Bibliotecario (EIDB) 2014, una proposta de formació permanent coordinada per la Facultat, que s’inspira en el model de l’Escola d’Estiu/Hivern de la Biblioteca Pública que es fa en el nostre centre des fa 9 anys. Des de Barcelona i per videoconferència, seran presents a l’acte el degà, Ernest Abadal; Cristóbal Urbano, coordinador acadèmic de la EIDB 2014; i Ferran Burguillos, director de la xarxa de Biblioteques Municipals de Sabadell, que impartirà un dels dos cursos d’extensió universitària que conformen la EIDB.

Aquesta proposta de formació permanent està adreçada al personal de les biblioteques públiques de la ciutat de Santiago de Cali i del departament del Valle del Cauca (Colòmbia) i consisteix en dos cursos d’extensió universitària, un sobre planificació i gestió de biblioteques públiques i un altre sobre recursos d’informació i referència a Internet. Els cursos es realitzaran en modalitat semipresencial durant tres setmanes, de les quals una estarà dedicada a sessions presencials.

A banda d’en Ferran Burguillos, que impartirà el curs de planificació i gestió, comptarem per al curs de recursos d’informació a Internet amb professorat del Departamento de Ciencia de la Información de la Pontificia Universidad Javeriana de Bogotá. La Universidad Uniminuto de Colombia ha donat suport al projecte amb la seva plataforma Moodle.