Professió

Bibliografia bàsica sobre biblioteques públiques, una nova publicació en l’Any de les Biblioteques

Els professors Lluís Agustí i Amadeu Pons, i Lourdes González, directora de la nostra biblioteca, han col·laborat en l’elaboració de la bibliografia bàsica sobre biblioteques públiques que ha publicat recentment el Servei de Biblioteques de la Generalitat de Catalunya, coordinada per Jordi Llobet.

S’hi recullen un centenar d’obres, amb comentaris, que inclouen llibres, revistes i recursos electrònics. Diversos professors de la Facultat hi són citats com a autors de les obres incloses: Ernest Abadal, Sílvia Argudo, Núria Balagué, Assumpció Estivill, Javier Guallar, Teresa Mañà, Mario Pérez-Montoro, Miquel Térmens i Aurora Vall, així com l’Anuari de l’Observatori de Biblioteques, Llibres i Lectura o la revista BiD. La bibliografia s’adreça a les biblioteques públiques, com a eina d’actualització del fons, i també al públic interessat en general. Apareix en l’Any de les Biblioteques, proclamat per la Generalitat per commemorar el centenari de la creació de la Xarxa de Biblioteques Populars de la Mancomunitat de Catalunya i el de l’Escola Superior de Bibliotecàries, antecessora de la nostra Faculta. Aquí la podreu consultar: http://biblioteques.gencat.cat/web/.content/tematic/article/suport_biblioteques/eines_treball/bibliografies/bibliografies_tematiques/Bibliografies/Biblioteques-publiques-1915-2015-2015.pdf.