Campanya de micromecenatge per finançar una pel·lícula de dos estudiants de CAV

Oriol Roigé i Albert Lasheras, estudiants de 4t curs del grau de Comunicació Audiovisual i impulsors del Grup de Cinema, han endegat una campanya de micromecenatge mitjançant la plataforma Verkami per tal d’aconseguir diners que els permetin fer realitat el rodatge del llargmetratge Vigílies.

Durant els propers quaranta dies, la pàgina estarà oberta per tal de recaptar les aportacions de tots aquells que vulguin col·laborar amb el projecte. L’objectiu és aconseguir 950 € que serviran per finançar les dietes i els transports de l’equip, així com el lloguer de maquinària de rodatge que no han pogut aconseguir de manera gratuïta. Expliquen els impulsors del projecte que els patrocinadors rebran diversos obsequis —el DVD de la pel·lícula, entrades per a la preestrena o la possibilitat d’assistir al rodatge— en funció de la quantia de la seva aportació. La Facultat de Biblioteconomia i Documentació dóna suport a la iniciativa i proporciona part del material tècnic que s’emprarà durant el rodatge.

Els joves directors volen demostrar que és possible fer cinema de qualitat a partir d’un projecte independent i entusiasta. Vigílies és un film sobre les incerteses de dos joves que acaben de sortir de la universitat. En Marcel convida la Mònica, una companya de classe, a fer una petita escapada a la casa familiar que té al camp. Tot i que no els uneix una relació sòlida, comparteixen les mateixes inquietuds davant d'un esdevenidor incert que per primera vegada no sembla recórrer una línia marcada prèviament.

Si la campanya aconsegueix el diners previstos, el rodatge es durà a terme durant l’última setmana de desembre i la primera de gener. Gerard Guerra —actor i crític teatral— i Roser Tapias —la jove actriu que ha aparegut en llargmetratges com Animals (2012) o la sèrie Olor de colònia (2013) emesa recentment per Televisió de Catalunya— interpretaran els dos personatges principals.