Professió

Canal Pràcticum: Biblioteca de la Filmoteca de Catalunya

De centres relacionats amb l’art, on els estudiants de la Facultat poden portar-hi a terme el Pràcticum n’hi ha uns quants: tant relacionats amb les arts plàstiques, com amb la música o la fotografia. Els podreu veure en aquesta llista.

Avui ens referirem a un d’aquests centres, que fa poc temps ha estrenat una ubicació nova: la Filmoteca de Catalunya. Aquest organisme, depenent del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, compta amb una biblioteca amb un fons ric i variat. A més dels documents habituals a tota biblioteca, hi trobem objectes representatius de la història del cinema (com el de la imatge), un ampli fons gràfic (amb cromos, cartells, fotografies, programes de mà…), arxius personals i, com és natural, una àmplia videoteca formada per més de 8.000 títols, entre d’altres.

Com a projectes en marxa es pot esmentar un repositori digital, que permetrà la visualització del patrimoni digital cinematogràfic que custodien. Per a més informació, podeu contactar amb la seva directora, Mercè Rueda, que dirigeix un equip format per deu persones.