Han començat les visites

Amb l’inici del nou curs, han començat les visites a centres en el marc de diverses assignatures. El passat dimecres 9 d’octubre, els alumnes de l'assignatura Introducció als sistemes d'informació i documentació del grau d’IiD van iniciar la ronda de visites que els han de permetre conèixer de primera mà diverses tipologies d’unitats d'informació. Han començat per les biblioteques públiques, i han pogut veure, al matí, la Biblioteca Central de Castelldefels i la Biblioteca Ignasi Iglésias – Can Fabra de Barcelona, i, a la tarda, la Biblioteca Josep Janés de L'Hospitalet i la Biblioteca Sant Antoni – Joan Oliver de Barcelona. Com sempre, les visites han estat molt instructives i els estudiants han pogut constatar, no només la feina que fan les biblioteques per apropar la lectura i la informació als seus usuaris, sinó també l’entusiasme del personal que hi treballa. Al seu torn, els alumnes de l'assignatura Biblioteques escolars van visitar la biblioteca de l'Escola Pia Balmes (Barcelona). El responsable d'aquesta biblioteca, Jordi Parès, va ser alumne de la primera promoció del màster de Biblioteca Escolar i Promoció de la Lectura de la Facultat.

El mateix dia, els alumnes de l'Escola de Llibreria van visitar el magatzem de la distribuïdora Les Punxes a Sant Feliu de Llobregat. Oriol Serrano, el seu responsable, els explicà les activitats que realitza una empresa d'aquestes característiques en les diverses etapes del procés de comercialització dels llibres. Els estudiants van tenir l'oportunitat de fer un recorregut per les instal·lacions i comprovar sobre el terreny la complexitat de les operacions que s'hi duen a terme dia a dia. El dilluns 7 d'octubre, els mateixos alumnes havien visitat les Publicacions i Edicions de la Universitat de Barcelona, on van ser atesos per la seva cap, Meritxell Anton, que els va explicar els processos que tenen lloc en una editorial.

Els estudiants del curs Biblioteques i Arxius en l'Era Digital de la Universitat de l’Experiència faran la primera sortida el proper dimarts 15 i visitaran el Museu Egipci de Barcelona.