Comunicat de l’equip deganal davant la sentència als líders independentistes

Els membres de la comunitat universitària tenim el deure de defensar els valors que ens representen, entre d’altres: la llibertat de pensament, la lliure expressió i la defensa dels drets civils. Per tant, també tenim el deure de defensar els drets de protesta i l’activisme pacífic com a eines necessàries per a la millora i la transformació social.

L’Equip deganal de la Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals subscriu el comunicat [https://www.ub.edu/web/ub/ca/menu_eines/noticies/2019/10/029.html] publicat per l’ACUP de resposta a la sentència als líders independentistes, i manifesta tot el seu suport a aquests líders que són criminalitzats malgrat defensar pacíficament les seves idees.

En ple segle XXI, cal seguir mantenint l’orgull de pertànyer a una institució on el diàleg exercit de forma pacífica i constructiva, però també des de la més absoluta discrepància, ha permès l’avenç de la mateixa institució i de la societat. La defensa d’idees mai pot ser ni menystinguda ni molt menys criminalitzada, ans al contrari. Aquesta defensa ha de ser protegida com un bé i ha de ser un pilar referent de la vida universitària, com a exemple per a la resta de la societat.

Per tal de garantir el lliure exercici del dret de vaga i de manifestació, es demana al professorat que s’ajornin i/o reorganitzin —si és possible— les activitats acadèmiques avaluables i les que requereixin assistència obligatòria.

Equip deganal
Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals