Defunció de la bibliotecària Maria Cugueró (1915-2012)

La bibliotecària Maria Cugueró, alumna de la XX promoció de l'Escola de Bibliotecàries, va morir el passat dijous, 15 de març, als 97 anys. Maria Cugueró va acabar els estudis l'any 37, en plena guerra civil, i ben aviat es va posar a treballar a la central de Barcelona del Servei de Biblioteques del Front. Precisament és coautora, junt amb Vicenç Allué i Teresa Boada, d'un interessant llibre sobre aquest tema, El Servei de Biblioteques del Front 1936-1939,  que va publicar la Diputació de Barcelona l'any 1995.

Si voleu saber més coses de la Maria Cugueró, i també del servei de Biblioteques al Front, podeu llegir l'entranyable necrològica que li ha dedicat Amadeu Pons al seu blog Bibliotecari: professió de present i de futur.