El projecte Hieronymus per reconvertir el sector del llibre ha estat presentat a Liber 2016

En el marc del Liber 2016 que se celebra aquests dies a Barcelona, i concretament a la taula rodona sobre el comerç del llibre de la qual ja vam parlar en el seu dia, el Gremi de Llibreters de Catalunya i la Facultat de Biblioteconomia i Documentació van anunciar ahir l’inici del projecte Hieronymus. Marià Marín, secretari tècnic del Gremi, en absència per motius personals del president Antoni Daura, va informar d’aquesta iniciativa, que han posat en marxa el Gremi i la Facultat i que té un objectiu últim ben ambiciós: millorar el funcionament de la cadena de valor del llibre.

Hieronymus és un projecte que vol recollir dades, analitzar-les i proposar accions per a una adequada reconversió del sector del llibre. Es planteja amb la participació de tots els estaments implicats —editors, distribuïdors, llibreters, bibliotecaris i la Universitat— i amb un calendari de realització d’un any, en tres fases consecutives: recull d’informació i d’opinions de les parts involucrades en la cadena del llibre (producció, distribució, comercialització i ús) per tal d’identificar-ne els punts forts i els punts febles; extracció de conclusions a càrrec d’experts; i, finalment, formulació de propostes estratègiques per reestructurar el sector. Properament, es donaran a conèixer més detalls al respecte. El diari Ara, La Vanguardia i altres mitjans de comunicació s’han fet ressò de la iniciativa.