Professió

«Declaració per la protecció i la promoció dels arxius audiovisuals de les televisions locals»

L’Observatori Permanent d’Arxius i Televisions Locals (OPATL) de Catalunya i Andorra, del qual forma part el coordinador del màster de Gestió de Continguts Digitals Miquel Térmens, ha fet una declaració que alerta del perill de desaparició del patrimoni audiovisual local i expressa la necessitat que les administracions prenguin consciència d’aquest problema i actuïn en conseqüència amb la creació d’un Pla Nacional del Patrimoni Audiovisual destinat a la preservació d’aquest bé cultural imprescindible per entendre la realitat sociocultural dels darrers trenta anys.

El passat 3 de maig, l’OPATL va presentar la «Declaració per la protecció i la promoció dels arxius audiovisuals de les televisions locals d’Andorra i Catalunya» en un acte públic al Mercat Audiovisual de Catalunya. Algunes institucions com, per exemple, el Col·legi de Periodistes, ja s’han adherit a la Declaració.