Els estudiants d’Avaluació i qualitat del grau d’IiD fan les darreres activitats del trimestre

Els alumnes de l’assignatura Avaluació i qualitat del grau d’Informació i Documentació han participat en diverses activitats.

El passat dilluns, 27 de març, Toni Feliu, cap de la Unitat d’Estadístiques i Qualitat, de la Gerència de Serveis de Biblioteques (GSB) de la Diputació de Barcelona, va fer una xerrada als alumnes del grup del matí que portava per títol: «Biblioteca pública i avaluació de serveis: el treball de la Gerència de Serveis de Biblioteques». Feliu els va explicar les actuacions que la seva Unitat realitza en relació amb les funcions que es duen a terme des de la GSB. A partir d’alguns exemples, va mostrar com les estadístiques i el seu ús en l’avaluació esdevenen un instrument bàsic per a la millora dels serveis bibliotecaris de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona.

Al seu torn, dijous 30 de març, Roser Latorre, cap de l’Arxiu Administratiu de l’Ajuntament de Sant Boi de Llobregat, va fer una xerrada al grup semipresencial amb el títol: «Menú de l’administració electrònica i gestió documental». A partir de la seva experiència laboral, la Roser va explicar com han evolucionat la professió d’arxiver i la disciplina mateixa de l’Arxivística.

Per acabar les activitats del trimestre, el dimecres 5 d’abril, els alumnes van visitar l’Arxiu del Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB) de la mà de la seva responsable. Sònia Aran els va parlar de les principals funcions i serveis de l’Arxiu, així com dels nombrosos projectes en què està implicat, tant dins del mateix CCCB com en el seu entorn cultural-urbanístic i de barri. Va ser especialment interessant com va presentar l’evolució conceptual d’aquest arxiu que ha passat de ser un departament aïllat a esdevenir un servei transversal que permet treballar per projectes i està evolucionant cap a la creació de nous productes per apropar-se més i millor als usuaris. A banda, va proposar una llista molt interessant d’habilitats i competències que ha de tenir el professional d’un centre amb aquestes característiques; en destaquem la proactivitat, la capacitat comunicativa i de treball en equip, entre moltes altres.