Els estudiants de l’Escola de Llibreria visiten editorials i impremtes

El passat dilluns, 3 d’octubre, els alumnes del postgrau de Llibreria van visitar Publicacions i Edicions de la Universitat de Barcelona. Les editores Maria Sopena, M. Assumpta Barjau, Alícia Ferran i Laia Fidalgo els van explicar tot el procés de publicació d’un llibre a l’editorial de la UB, des de l’acceptació de l’original fins a la seva difusió i comercialització, passant per altres aspectes essencials, com ara la correcció i l’edició del text, el disseny i la maquetació, o la tria del format, el paper i la coberta.

Aquell mateix dia, els alumnes van visitar Viena Edicions, on Isabel Monsó els va fer una extensa explicació sobre la formació del catàleg d’una editorial, els motius que duen a la tria d’una obra per a ser publicada, la importància de la qualitat de les traduccions i de l’aspecte formal del llibre i, finalment, la relació que ha de tenir l’editorial amb les llibreries per aconseguir que la visibilitat i la recepció de les obres siguin eficaces.

El dia 10 d’octubre, va ser hora de la impremta, i els estudiants, acompanyats pel professor Lluís Agustí, van visitar la impremta Romanyà-Valls de la Torre de Claramunt, on van ser atesos per Gemma Romanyà, directora de l’empresa, i Àngel Flo, cap de preimpressió.