Els estudiants d’ISID, de visita a Girona

Els estudiants de l’assignatura Introducció al sistemes d’informació i documentació (ISID) del grau d’IiD seran el proper dimecres dia 15 a Girona, acompanyats dels professors de l’assignatura. Allà tindran l’ocasió de visitar, a la tarda, la futura seu de la Biblioteca Pública de Girona Carles Rahola, que és previst d’inaugurar a finals d’any i que, amb 7.121 m², és la biblioteca pública més gran del país. Lourdes Reyes —la seva directora i antiga professora de la Facultat— els parlarà del procés de trasllat del fons a la nova seu i de les característiques d’aquest modern equipament.

Al matí, els estudiants visitaran la biblioteca de l'Institut d'Estudis Nahmànides, una biblioteca especialitzada en Judaica —probablement la col·lecció de Judaica de caràcter públic més important de Catalunya— que porta el nom del filàntrop israelià Eliezer Eljanan Shalit. Aquesta biblioteca està vinculada a l'Institut Nahmànides —que pren el nom del rabí gironí Mossé ben Nahman (Girona 1194 – Acre 1270)—, un centre que va ser creat el 1997 amb l'objectiu de recuperar, estudiar i difondre la història de la comunitat jueva de Girona. Com no podia ser d'altra manera, l'Institut Nahmànides està situat al barri del Call i, més concretament, al Centre Bonastruc ça Porta, l'edifici que al segle XV contenia la sinagoga i els espais propis de la comunitat jueva de la ciutat.