Escriptura i Anàlisi de Guions Audiovisuals, nou postgrau de la Facultat

El proper curs acadèmic 2018-19 la Facultat oferirà el nou curs de postgrau Escriptura i Anàlisi de Guions Audiovisuals, dirigit per Laia Manresa. És un postgrau destinat a aprendre les claus de l’escriptura i l’anàlisi del guió audiovisual a través d’un recorregut pels diversos gèneres i les diverses plataformes d’exhibició existents.

Malgrat que la narrativa audiovisual té unes bases que es poden aplicar a la tasca de qualsevol guionista, cada gènere audiovisual té les seves necessitats i especificitats concretes. No és el mateix escriure ficció o documental, un concurs o un videojoc. Tampoc és el mateix fer-ho per al cinema, per a la televisió, per a una plataforma interactiva o per a internet.

El curs pretén aportar les eines i les aptituds necessàries per poder aprofundir en l’escriptura i l’anàlisi dels guions que es poden desplegar en l’ampli i divers món audiovisual d’avui en dia.

El curs té un total de 15 crèdits per a l’obtenció del títol d’expert en Escriptura i Anàlisi de Guions Audiovisuals, amb 120 hores de classes presencials entre el 16 d’octubre de 2018 i el 21 de maig de 2019, els dimarts a la tarda de 16 a 20 hores.

El professorat del curs està integrat per Laia Manresa, Paula Ortiz, Marta Grau, Anna Giralt i Laura Tey.

La directora del postgrau Laia Manresa és llicenciada en Periodisme i ha desenvolupat la seva carrera professional centrant-se en l’escriptura documental per a cinema. Alguns títols destacats de la seva filmografia són De nens (Joaquim Jordà, 2003), Veinte años no es nada (Joaquim Jordà, 2004), Més enllà del mirall (Joaquim Jordà, 2006) i Morir de dia (2010), on assumeix per primera vegada la direcció. Des de l’any 2013, és professora del grau de Comunicació Audiovisual de la nostra Facultat on imparteix Guió i llenguatge audiovisual.

La preinscripció ja és oberta.