Estudiants de la Universitat de l’Experiència, a Valladolid amb la professora Maria Elvira

Entre els dies 19 i 24 de gener, la professora Maria Elvira i un nodrit grup d'alumnes de l'assignatura Documents personals: organització, conservació i ús, del curs Biblioteques i Arxius en l’Era Digital que imparteix la nostra Facultat en el marc de la Universitat de l’Experiència, van ser a Valladolid per conèixer institucions culturals, arxius i biblioteques. Allà, van ser acollits per estudiants de la Universidad Permanente Millán Santos i van assistir a una classe del mòdul El tiempo y las medidas del tiempo.

Els nostres infatigables viatgers van visitar el Museo Oriental —instal·lat al Real Colegio de los PP Agustinos, la Biblioteca Histórica de Santa Cruz i el Museo de la Universidad de Valladolid, la casa de José Zorrilla, el Museo Nacional de Escultura, diverses esglésies amb magnífiques escultures i un reguitzell d'arxius: Archivo General de Castilla y León —situat al Palacio del Licenciado Butrón—, Archivo Histórico Provincial de Valladolid, Archivo General de Simancas, Archivo de la Real Chancillería de Valladolid y Centro de Conservación y Restauración de Bienes Culturales de la Junta de Castilla y León.

En la seva estada per terres castellanes, van visitar, a més, el castell de Peñafiel y les bodegues Protos, que produeixen el vins amb denominació Ribera de Duero. Ja de tornada, encara es van aturar a Madrid per veure l’exposició Nikola Tesla. Suyo es el futuro a l’Espacio Fundación Telefònica.