Èxit de participació al BOBCATSSS 2014

Ja ha acabat el congrés BOBCATSSS 2014, que ha comptat amb la presència de 242 congressistes procedents d’Europa (208), Àsia (9), Amèrica (23) i fins i tot  d’Àfrica (2).

El dia 29, va tenir lloc al Paranimf la cerimònia d’inauguració, que va presidir, en nom de la UB, la comissionada per a Sistemes d’Informació i Documentació, Carina Rey, a qui acompanyaven la presidenta d’EUCLID, un representant de l’ambaixada sueca a Madrid, el gerent de la Universitat de Borås, i Ernest Abadal, degà de la Facultat.

Lluís Anglada hi va pronunciar la conferència inaugural «Are libraries sustainable in a world of free, digital and networked information?». A continuació, vam poder escoltar un concert de veus i guitarra a càrrec de Sergi Estella i Albert Solà, amb un repertori combinat de cançons americanes i catalanes de tots els temps. Per acabar, les gralles i els timbals van acomboiar els assistents fins al jardí, on la colla castellera Els arreplegats de la Zona Universitària van pujar un castell amb agulla i un pilar. A la tarda, els congressistes es van dividir en petits grups per visitar la Biblioteca de Catalunya, la Reial Acadèmia de Ciències i Arts de Barcelona, el Centre de Documentació de l’Orfeó Català, l’Ateneu Barcelonès, el Centre de Documentació de l’Institut Català de les Dones, la Filmoteca de Catalunya, la Biblioteca de Reserva de la UB o la Biblioteca i l’Arxiu del Museu d’Art Contemporani de Barcelona. A la nit, es van retrobar al Museu d’Història de la Ciutat per fer-hi el sopar de gala. Podeu veure el vídeo de la ceremònia inaugural a l'enllaç següent: http://www.ub.edu/ubtv/video/bobcatsss-barcelona-2014.

Les sessions de treball del dia 30 van començar amb la ponència de Jutta Haider i al llarg de tot el dia, els congressistes es van repartir per les sales de la Facultat, on van poder escoltar les comunicacions i participar en algun dels tallers programats i en la presentació de pòsters. A mitja tarda, encara van poder visitar la Biblioteca de la UPC, el Centre de Documentació del FC Barcelona o la biblioteca i l’arxiu del Museu Nacional d’Art de Catalunya.

El 30 de gener, es van poder seguir les últimes comunicacions, i el congrés es va tancar amb una taula rodona a càrrec de Carme Fenoll, cap del Servei de Biblioteques de la Generalitat de Catalunya, i Pep Torn, cap de la biblioteca de la UOC. A la cerimònia de cloenda vam poder conèixer els noms dels premiats per les millors contribucions i es va fer públic el nom de la ciutat que acollirà el proper BOBCATSSS: Brno, a la República Txeca.