Futur diploma de postgrau de Llibreria

Com ja vam anunciar, el Gremi de Llibreters de Catalunya i la Facultat han decidit col·laborar en l'elaboració d'una sèrie de propostes formatives i de capacitació adreçades a llibreters en actiu i a totes aquelles persones que, independentment de la seva formació inicial, tinguin interès en l’àmbit de la llibreria i s’hi vulguin dedicar professionalment. El primer pas d'aquesta col·laboració serà la signatura d'un conveni entre el rector de la Universitat de Barcelona i el president del Gremi de Llibreters de Catalunya per tal de crear l'Escola de Llibreria.

L'Escola de Llibreria proposarà, a partir del curs 2012-2013, una primera formació en el marc dels cursos d'extensió universitària de la Universitat de Barcelona que durà a l'obtenció del diploma de postgrau de Llibreria (si l’alumne té un títol universitari previ) o a un títol d'extensió universitària (en cas de no tenir-lo).

Aquesta oferta formativa està pendent d'aprovació de l'Agència de Postgraus de la Universitat de Barcelona.

El primer curs serà presencial i s'impartirà a la Facultat. Tindrà una durada d'un curs acadèmic i una càrrega total de 30 crèdits. La docència serà impartida per professorat de la UB i per professionals de l’àmbit de la llibreria, la documentació, l’edició, el màrqueting i les noves tecnologies.

Els continguts es repartiran entre una sèrie de mòduls bàsics:

• Marc legal, aspectes administratius i comptables
  • El sector de la llibreria i el circuit del llibre
  • La gestió de la llibreria: el fons i la seva presentació
  • Màrqueting i atenció al client
  • Recursos d’informació i localització bibliogràfica
  • Aspectes tecnològics: producció i distribució

La formació es completarà amb la realització de pràctiques i visites professionals obligatòries.

Per a qualsevol altra informació, podeu posar-vos en contacte amb Lluís Agustí, coordinador de l'Escola de Llibreria.