Professió

​Glòria Pérez-Salmeron, presidenta de l’IFLA, i Agnès Ponsati, membre de la junta directiva de LIBER

Glòria Pérez-Salmeron (Barcelona, 1958), exalumna de la nostra Facultat, ha esdevingut aquest agost passat presidenta executiva de l’IFLA, i s’ha convertit així en la primera presidenta catalanoparlant (i castellanoparlant) d’aquesta entitat professional del més alt nivell. La Glòria acumula una trajectòria brillant de càrrecs professionals en els darrers anys: presidenta de FESABID (2008-2010 i 2014 fins ara), directora de la Biblioteca Nacional d’Espanya (2010-2013), i videpresidenta d’EBLIDA.

Al seu torn, Agnès Ponsati Obiols (Barcelona, 1963) diplomada en Biblioteconomia i Documentació pel nostre centre, va ser nomenada el juliol passat membre de la junta directiva de LIBER (Ligue des Bibliothèques Européennes de Recherche). Des de 1993, l’Agnès era la coordinadora estatal de les biblioteques del CSIC (Consejo Superior de Investigaciones Científicas), càrrec que deixà el passat agost per passar a ocupar la direcció del departament de la Biblioteca Digital i Sistemes d’Informació de la Biblioteca Nacional d’Espanya.