Gravació a la Facultat del quart episodi de «Cartas vivas»

S’ha gravat al plató de la Facultat el quart episodi de Cartas vivas, un projecte de col·laboració de la Facultat de Biblioteconomia i Documentació de la Universitat de Barcelona i el College of Humanities de la Universitat d’Exeter. Aquesta sèrie de peces audiovisuals recrea la literatura epistolar i confessional de dones importants i desconegudes del segle XX.

El nou episodi està dedicat a Mercedes Pinto, poetessa canària que va destacar des de molt jove pels seus dots creatius. La gravació d’aquest episodi s’ha fet en presència de la catedràtica d’Estudis Hispànics i de Gènere de la Universitat d’Exeter, Nuria Capdevila-Argüelles, i de Ruth Gabriel, l’actriu que hi encarna l’escriptora.

L’equip de treball de la Facultat està integrat per professors, estudiants i personal d’administració i serveis. Dirigeix aquest projecte la professora Paula Ortiz. Conjuntament amb la catedràtica de la Universitat d’Exeter, Nuria Capdevila-Argüelles, és la promotora del projecte que es va gestar fa dos anys.

Altres professors involucrats són Pedro Valero, Lydia Sánchez, Sergio Villanueva, Jorge Franganillo, Jose María Cabello, Jaume Vilaseca, Francesc Llinares i Adrien Faure. A ells s’afegeixen alumnes de 3r i 4t del grau de Comunicació Audiovisual, i el tècnic d’audiovisuals Jordi Capella. En aquest rodatge, també hi ha estat present Fran Garcerá, del patronat de la Fundación Carmen Conde.