Grup d’innovació docent en Comunicació i Mitjans Audiovisuals

Un grup de professors del grau de Comunicació Audiovisual ha estat reconegut per la Comissió d’Avaluació de la Innovació Docent de la Universitat de Barcelona com a Grup d’innovació docent en Comunicació i Mitjans Audiovisuals (In-COMAV). El grup sorgeix de la necessitat d’impulsar la qualitat docent al grau de Comunicació Audiovisual, en particular pel que fa al desenvolupament de les capacitats persuasives dels estudiants.
M. Àngels García és la coordinadora d’aquest grup, format també pels professors Carlos Aguilar, Jorge Franganillo, Anna Marquès, Paula Ortiz, Sandra Rius, Lydia Sánchez, Jaume Vilaseca i Sergio Villanueva, i la sociòloga María Martínez. Des que la tasca d’aquest grup es va reconèixer el 2016 com a projecte d’innovació docent, l’equip desenvolupa diverses accions encaminades a reforçar la imatge i la projecció professional dels estudiants de Comunicació Audiovisual.

Entre altres accions, el grup ha presentat comunicacions en diversos congressos, ha organitzat dos focus groups amb professionals de la indústria audiovisual, ha participat en jornades sobre millora i innovació docent, ha creat un seguit de materials i recursos per a la millora docent accessibles a la col·lecció OMADO, forma part del Grup ApS de la Universitat de Barcelona, organitza activitats de formació i promou la participació d’estudiants de Comunicació Audiovisuals a festivals de la indústria audiovisual (DocsBarcelona, Mecal Pro i cicle «Visions documentals» d’Altervideo-Cinemes Girona).

El grup està dissenyant noves accions i actualment concentra la seva activitat en dos projectes:

Projecte «Innovant en la millora de les capacitats persuasives de l’estudiant de Comunicació Audiovisual i en la construcció de la seva imatge i projecció professionals», aprovat pel Programa de Millora i Innovació Docent de la Universitat de Barcelona (2016PID-UB/026) i dirigit per la professora M. Àngels García.

Projecte aprenentatge servei (ApS), en col·laboració amb l’Arxiu Històric del Camp de la Bota i la Mina, coordinat per la professora Lydia Sánchez.