Professió

Ha mort Eugene Garfield

Diumenge, 26 de febrer de 2017, va morir als 91 anys Eugene Garfield, una figura destacada de la bibliometria i la ciencometria que, des de la Facultat, recordarem amb especial afecte. El passat 14 de juny de 2016, havia estat investit doctor honoris causa per la Universitat de Barcelona a instàncies de la FBiD i, tot i que no va poder assistir-hi per motius de salut, ens va fer arribar la gravació d’un parlament, que podeu recuperar al minut 27.30 del vídeo de la cerimònia.

Altres documents que ens ajuden a recordar-lo són: el seu article «Els índexs de citacions: del Science Citation Index al Web of Science» (BiD: textos universitaris de biblioteconomia i documentació, núm. 37, desembre 2016), el perfil biogràfic que en va fer el professor Cristóbal Urbano en aquest mateix número de la revista «Eugene Garfield : innovador del control bibliogràfic i un emprenedor amb causa», l’entrevista que va concedir al servei de premsa de la UB, i el resum de l’acte que vam publicar al portal de notícies de la Facultat. També  podeu llegir aquí la necrològica que li han dedicat avui a Notícies UB. Descansi en pau Eugene Garfield.