Professió

Ha mort la bibliotecària M. Dolors (Lolita) Mirabent

El passat 12 de maig, va morir, als 88 anys, la històrica bibliotecària de Sitges Lolita Mirabent. Maria Dolors Mirabent Muntané va començar a treballar als 13 anys a la Biblioteca Popular Santiago Rusiñol de Sitges, on havia arribat l'any 1936 amb la seva família procedent de Cuba. Després del batxillerat, va estudiar a l'Escola de Bibliotecàries, i l'any 1951 esdevingué directora de la biblioteca, càrrec que ocupà fins a la seva jubilació l'any 1991. Lolita Mirabent va començar la col·lecció local amb l'ajuda de Ramon Plana, i va mantenir i augmentar el llegat Rusiñol i les col·leccions Utrillo i Semir, alhora que la biblioteca es convertia en l'escenari de la vida cultural sitgetana amb classes de català, conferències, etc. L'any 1983, va impulsar la creació de la segona biblioteca del poble, la Biblioteca Josep Roig i Raventós.

La tasca de Lolita Mirabent ha estat reconeguda en diverses ocasions: el 1989 va rebre el premi Trinitat Catasús i el Ploma d'Or, el 1995 van posar el seu nom a una de les sales de la biblioteca, el 2006 la van guardonar amb el Premi Especial a la Nit de Premis de Sitges per l'entrega desinpteressada a millorar la cultura del seu poble, i el 2009 va rebre la medalla d'honor de l'Institut d'Estudis Penedesencs.

Trobareu més informació sobre Lolita Mirabent a: «Tota una vida entre llibres; Lolita Mirabent, l'ànima de la biblioteca». On: cultura, oci, tendències, 15, octubre-novembre 2010, pàg. 22-25, i a «La bibliotecària Lolita Mirabent i Muntané». Personatges Il·lustres de l'Alt Penedès, el Baix Penedès i el Garraf, pàg. 217.