• Aquest esdeveniment ja ha passat.

III Seminari Internacional de Docència i Recerca en Biblioteconomia i Documentació (LIS-ER)

juny 4, 2015 @ 8:00 - 9:00

La Facultat de Biblioteconomia i Documentació celebrarà el seu centenari amb un seminari sobre el futur de la docència i la recerca en Biblioteconomia i Documentació, que tindrà lloc a Barcelona els dies 4 i 5 de juny de 2015 i constarà de diverses ponències i taules rodones, on participaran prestigiosos acadèmics d’arreu del món. A més, hi haurà un apartat de pòsters.

El seminari vol analitzar l’evolució de la formació de grau i de màster, així com la seva situació actual a Europa. Per altra banda, s’hi mostraran les característiques de la recerca en l’àmbit de la Informació i la Documentació, tant pel que fa a les temàtiques, com als grups de recerca i el seu impacte internacional.

Aquesta activitat s’inclou en el marc d’un seguit d’actes que celebrarem al llarg de l’any 2015. La nostra Facultat —hereva de l’Escola Superior de Bibliotecàries creada el 1915 per la Mancomunitat de Catalunya— va ser el segon centre a Europa, i actualment és el més antic en l’àmbit universitari. L’objectiu d’aquell centre era formar el personal que s’hauria de fer càrrec de la Xarxa de Biblioteques Populars de Catalunya, que començà a estendre’s pel país a partir de 1918 i que tenia com a model les xarxes britàniques i dels Estats Units. Amb el pas del temps, els nostres estudis s’han reorientat per preparar, no només els professionals de biblioteques, sinó també d’arxius, de centres de documentació, d’organitzacions públiques i privades i, en els darrers temps, de portals web i d’empreses d’Internet.

Per a l’organització d’aquest seminari, la Facultat compta amb la col·laboració d’EUCLID (European Association for Library and Information Education and Research) i de la RUID (Red Universitaria de Centros de Información y Documentación).

Més informació a: http://bd.ub.edu/liser

Mostra els detalls