Setmana de congressos a la Facultat: dia 9, #EDICIC2019

Durant els dies 9 al 12 de juliol de 2019 tenim tres congressos de manera simultània a la Facultat de Biblioteconomia i Documentació de la Universitat de Barcelona. En aquest portal de notícies anirem fent una breu crònica-resum diària.

El dia 9 de juliol de 2019 ha estat el primer dia del IX Encuentro Ibérico de la Asociación de Educación e Investigación en Ciencia de la Información de Iberoamérica y el Caribe (EDICIC). A les 8:30 s’ha iniciat el servei d’acollida i acreditacions. Posteriorment, de 10 a 12 del matí s’han realitzat tres seminaris: Daniel Amo ha presentat «Learning analytics: posibilidades de aplicaciones con Moodle»,  Lluís Codina i Cristóbal Urbano «SEO académico y gestión de perfiles personales en Internet»,  Alicia Gómez Sánchez i Pilar Rico Castro «OpenAIRE y el apoyo al acceso abierto a publicaciones y datos de investigación».

Tornant de la pausa per dinar, ha tingut lloc la Cerimònia d’obertura EDICIC. Tot seguit, Glòria Pérez-Salmerón ha impartit la seva conferència anomenada «Bibliotecas: motores del cambio para alcanzar el desarrollo sostenible», que ha acabat amb una crida als professionals de les biblioteques i la documentació perquè siguin “uns activistes de l’accés a la informació”. Posteriorment, s’ha inaugurat l’espai de pòsters del congrés a la Facultat. A continuació, s’han realitzat les primeres sessions de Comunicacions i del Consorci Doctoral (presentació de projectes de tesis per part d’estudiants de doctorat).

Taller de Lluís Codina i Cristóbal Urbano

Conferència de Glòria Pérez-Salmerón.

La sala d’actes plena, a la inauguració d’EDICIC 2019

Una de les comunicacions, a càrrec d’Ernest Abadal.

Espai de pòsters de la Facultat