Inauguració de la vuitena edició de l’Escola de Llibreria

El 13 de setembre de 2019 va tenir lloc la inauguració de la vuitena edició del postgrau de Llibreria, organitzat conjuntament per la Facultat i el Gremi de Llibreters de Catalunya. L’acte va tenir lloc, com altres anys, al Col·legi d’Arquitectes de Catalunya, en el marc de la Setmana del Llibre en Català.

Després dels parlaments inicials de Joan Sala (president de la Setmana), Joaquim Bejarano (director de l’Àrea del Llibre de la Institució Catalana de les Empreses Culturals), Miquel Térmens (degà de la Facultat) i Maria Carme Ferrer (presidenta del Gremi), es va portar a terme un diàleg entre dos llibreters de dues generacions, Josep Cots (soci fundador de la llibreria Documenta, ja jubilat) i Anun Jiménez (cofundadora de La Inexplicable i exalumna de l’Escola de Llibreria), moderats per Lluís Agustí (director de l’Escola de Llibreria). Van explicar l’origen i la motivació de les seves llibreries, van comentar el que més els agrada de la seva feina, quin paper tenen en el foment de la lectura, com veuen l’aparició dels llibres electrònics, la possible amenaça per al sector que representa Amazon, i altres assumptes de l’avui i del demà del sector del llibre.

Els alumnes de la setena edició van recollir els diplomes provisionals i, per acabar l’acte, la presidenta del Gremi va donar la benvinguda als alumnes de la pròxima edició i els desitjà molta sort dins d’aquesta professió.

Fotos: Marcel Albet