Professorat

La Facultat, al II Congreso Internacional sobre Libro Medieval y Moderno i al congrés de la SEMYR

Del 7 al 9 de setembre, ha tingut lloc a Saragossa el II Congreso Internacional sobre Libro Medieval y Moderno: la Materialidad del Libro, organitzat per la Universidad de Zaragoza. Per part de la Facultat, hi ha participat el coordinador del màster de Biblioteques i Col·leccions Patrimonials, Pedro Rueda, i la professora Mònica Baró, amb la comunicació «Los carteles publicitarios del libro en el siglo XVIII: efímeros editoriales en paredes y pleitos». L’estudiant de doctorat i becària FPI, Isaura Solé Boladeras, hi ha presentat la comunicació «‘Se hacen toda clase de impresos’. Los impresos efímeros en la publicidad de la imprenta y la industria de las artes gráficas en la Barcelona del siglo XIX».

A més, el professor Pedro Rueda va presentar el pòster «La publicidad del libro en España: manuscritos e impresos antiguos en los catálogos de venta» al VI Congreso Internacional de la Sociedad de Estudios Medievales y Renacentistas (SEMYR) que es va celebrar els dies 15, 16 i 17 de setembre a la Universitat Pompeu Fabra. El pòster presenta el projecte «Historia de la publicidad del libro en España» (HAR2013-46336-P), per mitjà del qual s’ha elaborat un cens dels catàlegs de venda des de 1597 fins a 1900, que permet localitzar algunes compres de llibres amb lots d’incunables, així como identificar col·leccions privades, que contenien manuscrits dels segles XV i XVI de remarcable valor.