La Facultat, amb el govern de Catalunya

El nostre centre va ser creat el 1915 per la Mancomunitat de Catalunya —la primera institució moderna de l’autogovern català— per dur a terme una política cultural d’Estat, que fou pionera a Europa i al món. Des d’aleshores, la Facultat sempre ha estat al costat de les institucions catalanes.

És per això que, en aquests moments en què s’està agredint el govern de la Generalitat i s’està incriminant càrrecs electes per impulsar la convocatòria del referèndum de l’1 d’octubre, volem manifestar el nostre suport al govern català i a les seves institucions. En aquest sentit, subscrivim totalment les paraules del nostre rector en el seu comunicat d’ahir: «El compromís de la nostra Universitat amb l’autogovern i institucions de Catalunya és total i sense ombres», i deplorem l’actuació del govern espanyol que no ha estat capaç de fer cap proposta i se centra només en actuacions coercitives. En un conflicte polític, la sortida ha de ser política.

Equip deganal de la Facultat de Biblioteconomia i Documentació