La Facultat participa en dos projectes Erasmus+

Aquest juliol, s’ha resolt la convocatòria Erasmus+ Key Action 2 «Cooperation for Innovation and the Exchange of Good Practices: Strategic Partnerships for Higher Education». Aquest programa finança projectes en què institucions de diferents països treballen en el desenvolupament d’iniciatives en els camps de l’educació, la formació i la joventut. La Facultat participa en dos projectes que han estat finançats en aquesta convocatòria i que es posaran en marxa a la tardor.

D’una banda, el projecte «Information Literacy Online – Developing Multilingual Open Educational Resources Reflecting Multicultural Aspects» té com a objectiu el desenvolupament, en un termini de 34 mesos, d’un MOOC (Massive Open Online Course) per a la formació en habilitats d’alfabetització informacional d’estudiants universitaris. La iniciativa està liderada per la Karl-Franzens-Universität Graz (Àustria) i també hi participen la City University (Regne Unit), el Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung (Alemanya), la Stiftung Universität Hildesheim (Alemanya), la Sveučilište u Zadru (Croàcia) i la Univerza v Ljubljani (Eslovènia). La Facultat participa tant en l’elaboració del MOOC com en la seva traducció al castellà i al català.

D’altra banda, el projecte «European Information Science Education: encouraging mobility and learning outcomes harmonization» treballarà en la fixació de les competències que han d’acreditar els estudiants que desitgin accedir a ensenyaments de màster en l’àmbit de la informació i documentació. El projecte té una durada de 24 mesos i està liderat per la Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku (Croàcia). A més, hi participen la Hacettepe Üniversitesi (Turquia), la Högskolan i Borås (Suècia), la Karl-Franzens-Universität Graz (Àustria), la Stiftung Universität Hildesheim (Alemanya), la Università di Pisa (Itàlia) i la Univerza v Ljubljani (Eslovènia). En aquest cas, la participació de la Facultat se centra en l’avaluació de la plataforma d’aprenentatge i dels materials docents que es desenvoluparan en el curs del projecte i també s’encarregarà d’acollir a Barcelona la realització d’un dels tallers programats en el marc del projecte.

Per obtenir més detalls sobre les característiques dels projectes, podeu contactar amb el responsable de relacions internacionals de la Facultat, Ángel Borrego.