Professió

La UB se suma a la celebració del Dia Internacional dels Arxius

La Unitat de Gestió Documental i Arxiu de la Universitat de Barcelona s’ha volgut sumar a la celebració del Dia Internacional dels Arxius i ha programat diverses activitats per donar a conèixer el patrimoni documental de la UB: una jornada de portes obertes a l’Arxiu Històric, la mostra virtual «Dones universitàries (1872-1945)» i diverses exposicions sobre la documentació custodiada als arxius intermedis (campus de Mundet, campus de la Diagonal i campus d’Humanitats).

Precisament a l’exposició «Dones universitàries (1872-1945)», on es recullen testimonis documentals de les primeres dones titulades a la Universitat, trobem la presència de Maria Lois, una figura vinculada a l’Escola de Bibliotecàries de la que ara celebrem el centenari. Maria Lois López, nascuda el 5 de setembre de 1896 a les Borges Blanques, va ser la primera secretària de l’antiga Escola Superior de Bibliotecàries (entre 1915 i 1919) i posteriorment tingué cura del curs preparatori (entre 1919 i 1924). El 22 de setembre de 1919 es va casar amb Jordi Rubió i Balaguer i va morir molt jove (el 16 de setembre de 1933).