Professió

L’«Anuari de l’OBLL 2016» tanca amb nous articles i una mirada més àmplia

Durant aquests mesos de l’any 2017, l’Anuari ha seguit publicant els articles que completen l’edició 2016. Alguns dels textos són vells coneguts i es mantenen en la línia de les edicions passades com, per exemple, l’article «Comerç del llibre a Catalunya (2014-2015)», a càrrec de Joaquim Bejarano, o els articles sobre biblioteques públiques, de Maite Comalat i Eulàlia Espinàs, biblioteques escolars, de Mònica Baró i Pau Raga, o el que està dedicat a les biblioteques universitàries que, en aquesta edició, han elaborat Carina Rey i Adelaida Ferrer.

D’altres articles tracten temes que fins ara l’Anuari no havia contemplat i que es volen consolidar pel seu interès i la seva projecció. Destaquen, en aquest sentit, els articles sobre la lectura digital de Bernat Ruiz Domènech o el de centres patrimonials d’Isabel Juncosa.

L’Anuari 2016 manté, d’aquesta manera, el mateix nombre d’articles que l’edició de 2014, ja que alguns temes que es van tractar llavors no s’han tocat enguany, tot i que  es reincorporaran a l’edició de 2018. La difusió que s’ha fet a les xarxes socials i que han fet els mateixos autors han permès mantenir un molt bon nivell de consultes que ajuden a consolidar la revista en el seu àmbit.

Els editors ja estan treballant en l’edició 2018 amb la idea de continuar ampliant l’anàlisi i l’observació a altres àmbits i incorporar, així, articles sobre la traducció, l’edició de llibres per a adults (ficció i no ficció), l’edició electrònica o la lectura entre els universitaris.