De re linguae

Manual d’ús de les xarxes socials de la Generalitat de Catalunya

La Generalitat de Catalunya (Direcció General d’Atenció Ciutadana i Difusió, del Departament de la Presidència) acaba de publicar la sisena edició de la Guia de xarxes socials de la Generalitat de Catalunya. Consisteix en una sèrie de consells per intervenir en les diferents plataformes: blogs, Twitter, Facebook, Youtube, Flickr, Slideshare i altres. Hi ha un parell de capítols d'especial interès per a aquesta secció de les Notícies: «Criteris lingüístics» i «Convencions gràfiques» (p. 43-51). Tot i que l'obra va adreçada als treballadors de la institució, pot servir d'inspiració per a d'altres entitats.

Guia de xarxes socials de la Generalitat de Catalunya [en línia]. 6a ed. [Barcelona]: Departament de la Presidència, Direcció General d’Atenció Ciutadana i Difusió, oct. 2013. 72 p. <http://www.gencat.cat/xarxessocials/pdf/guia_usos_xarxa_cat.pdf‎>. [Consulta: 22 oct. 2013]. ISBN 978-84-393-8387-1.

La Universitat de Barcelona també disposa d'un text semblant, el Llibre blanc de les xarxes socials de la Universitat de Barcelona, que ja va ser objecte d'un comentari quan va aparèixer.

I en relació a aquest tema, podem recordar que la UB va publicar, al desembre de 2011, 20 recomanacions per redactar bé, amb consells referits a l'escriptura per al web. També ens en vam fer ressò en una entrada anterior.