De re linguae

Nous diccionaris del TERMCAT: màrqueting digital i tecnologies del so i de la música

El TERMCAT acaba de publicar dues obres que de ben segur seran útils a professors i estudiants de la Facultat. Ens referim al Diccionari de les tecnologies del so i de la música —que, a banda de termes que designen conceptes generals, en recull d'altres d'àmbits molt específics com anàlisi i síntesi de so, acústica, psicoacústica, efectes digitals, dispositius o maquinari—, i a la Terminologia de màrqueting digital, una eina que vol contribuir a promoure el mercat digital català. Recordem que, fa no gaire, podíem llegir a la pàgina web del TERMCAT les reflexions del professor Jorge Franganillo que ens parlava amb entusiasme de la seva tasca com a assessor d'aquesta institució en la cerca de termes que ajudin a fixar en la nostra llengua neologismes de l'àrea de la informàtica i de la comunicació digital.