Nova edició de l’«Anuari de l’Observatori de Biblioteques, Llibres i Lectura»

S’ha encetat una nova edició de l’Anuari de l’Observatori de Biblioteques, Llibres i Lectura, la de 2018, coordinada pels professors Lluís Agustí i Maite Comalat. La publicació de l’Anuari es farà per entregues quinzenals dels articles, com en edicions anteriors, fins que a final d’any es donarà per tancat el volum.

L’Anuari té com a objectiu recollir l’estat de la qüestió i fer balanç d’actuacions corresponents a l’àmbit de les biblioteques, el llibre i la lectura a Catalunya durant el bienni anterior; això és, les actuacions que corresponen als anys 2016 i 2017.

El primer article publicat és «La lectura entre els infants i els joves a Catalunya (2016-2017)», un treball de Jaume Centelles. En aquest capítol s’analitzen els resultats de les diferents proves dutes a terme pels alumnes de quart i sisè curs d’educació primària i pels de quart curs d’educació secundària obligatòria que mesuren el grau d’assoliment de les competències i coneixements bàsics de l’alumnat respecte a la lectura. Es comenten també els plans de lectura que, durant aquest període, han quedat aturats o suprimits, fet que contrasta amb l’efervescència de noves iniciatives de col·lectius que s’organitzen —com l’Escrivim, la Biblio(r)evolució o Àlbum Barcelona— o amb la consolidació d’altres activitats significatives —congressos, seminaris i grups de treball—. També s’apunten algunes tendències que, atès el creixent interès social per la lectura, fan pensar en un esdevenir millor en tots els aspectes.