Practicum

Novetats de Sant Jordi: llibres sobre bibliotecàries

Aquests dies, hem d'aplaudir l’aparició de dues novetats bibliogràfiques que tenen relació amb la Facultat i amb el centenari que celebrem enguany.

Per una banda, tenim la transcripció del dietari de la Biblioteca Popular Pere Vila, plena de referències a l’Escola, a Jordi Rubió i a les trobades nadalenques de les bibliotecàries (Les bibliotecàries: diari de la Biblioteca Popular Pere Vila, 1933-1939. Il·lust., Elisa Pereza; pròleg, Núria Mulé; transcripció i notes, Sònia Pomares. Barcelona: Morsa, 2015. 167 p. ISBN 978-84-939952-8-7). El dia 16 d’abril, se’n fa la presentació a la Biblioteca Francesca Bonnemaison, on intervindrà la professora Assumpció Estivill.

Per l’altra banda, acaba de veure la llum Lletraferides: la història de les nostres bibliotecàries, d’Assumpta Montellà (Montellà, Assumpta. Lletraferides: la història de les nostres bibliotecàries. Pròleg, Màrius Serra. Barcelona: Ara Llibres, 2015. 282 p. (Sèrie H). ISBN 978-84-16154-28-9), on sovintegen les referències a la història de l’Escola i al paper de les biblioteques populars i les seves bibliotecàries.