Autor: Ferran Moreno a «Un que passava» http://ferranmoreno.cat/bloc/2007/09/26/la-fira-i-les-casualitats/
Campus

Convocada la beca Rosa Ricart i Ribera per gaudir d’un estudi al c. Comerç durant el curs 2012-13

Com cada any, el Servei de Biblioteques de la Generalitat de Catalunya ha convocat una beca per poder utilitzar gratuïtament un estudi que va ser cedit per Rosa Ricart i Ribera (1911-2005), bibliotecària i antiga alumna de l’Escola Superior de Bibliotecàries, com a residència temporal per a un alumne del nostre centre. Poden optar-hi tots els estudiants de la Facultat que tinguin la residència habitual fora de Barcelona. Per a la selecció, es té en compte el lloc de residència, l’expedient acadèmic i el nivell d’ingressos. L’estudi de Rosa Ricart està situat al c. Comerç, al districte de Ciutat Vella. El termini per presentar les sol·licituds acaba el 26 de juliol. Podeu consultar les condicions detallades de la convocatòria al web de la Facultat.

Rosa Ricart va ser la primera presidenta de l’Associació de Bibliotecaris de Catalunya i directora de la Biblioteca de l’Institut Britànic entre 1945 i 1981 (podeu llegir aquí l’escrit per Gemma Bierge per al seu funeral que després va publicar la revista Ítem).