Proclamat el IV Premi Recerca en Informació i Documentació al millor treball de recerca de Batxillerat

El premi de recerca en l’àmbit de la Informació i la Documentació al millor treball de recerca de Batxillerat el convoquen conjuntament la Facultat de BiD i el Col·legi Oficial de Bibliotecaris-Documentalistes de Catalunya amb l’objectiu de donar a conèixer el nostre entorn professional entre els estudiants. En aquesta quarta edició, ha resultat guanyadora Mercè Maria Capell Tuca, de l’Institut de Ponts, pel treball Les xarxes socials en el sector de la moda low cost: el cas de Primark. El jurat n’ha valorat molt especialment la qualitat, el rigor metodològic del treball de camp i l’ús  de la terminologia específica relacionada amb el màrqueting en línia i les xarxes socials. També ha valorat l’originalitat del tema tractat i, molt especialment, la interpretació dels resultats obtinguts i la validesa de les conclusions.

El premi —dotat amb 700 euros i adreçat als estudiants de Batxillerat dels centres d’ensenyament, públics o privats, de Catalunya— s’atorga a treballs que tinguin relació amb l’àmbit de la Informació i la Documentació. A tall d’exemple, poden versar sobre el món del llibre, de les biblioteques i dels arxius, els sistemes d’informació i documentació, els arxius d’imatges i sonors, els hàbits i les pràctiques lectores, els nous formats de la informació, el llibre digital, la cerca i l’ús de la informació a Internet, la informació i els dispositius mòbils, les xarxes socials, les biblioteques i els arxius digitals, les llibreries, la gestió de la documentació a les empreses, l’estructuració dels continguts a les webs, etc.