Professors i estudiants graven al plató de la Facultat el primer episodi de «Cartas vivas»

El passat 6 de juny es va gravar al plató de la Facultat el primer episodi de la sèrie Cartas Vivas, un projecte de col·laboració de la Facultat de Biblioteconomia i Documentació de la Universitat de Barcelona amb el College of Humanities de la University of Exeter.

Cartas Vivas mostra petites peces audiovisuals que recreen literatura epistolar de dones importants i desconegudes del segle XX. Hildegart Rodríguez, Pilar Primo de Rivera, Elena Fortún, Carmen Laforet… són algunes de les protagonistes que han estat oblidades però que durant la seva vida van tenir molt a dir.

El primer episodi està dedicat a Hildegart Rodríguez Carballeira, una de les dones més influents i respectades de la política espanyola en els inicis del segle XX. El tema principal dels escrits de Hildegart va ser l’alliberament sexual de la dona, només possible si es separava el desig sexual de la procreació.

El dia 6 es va gravar el primer episodi de Cartas Vivas amb la presència de la catedràtica d’Estudis Hispànics i de gènere d’Exeter, Nuria Capdevila-Argüelles i de Sandra Escacena, l’actriu que interpreta Hildegart.

L’equip de treball de la Facultat està integrat per professors, estudiants i personal d’administració i serveis: els professors Paula Ortiz (a la direcció, i també promotora del projecte, conjuntament amb Nuria Capdevila), Pedro Valero (director de fotografia), Lydia Sánchez i Sergio Villanueva (comunicació), Anna Marquès (productora) i Jaume Vilaseca (postproducció), més de 10 alumnes de 2n i 3r del grau de Comunicació Audiovisual i el tècnic d’audiovisuals Jordi Capella.