Publicat el llibre «Apps4CAV. Creación audiovisual con dispositivos móviles»

S’ha publicat el llibre Apps4CAV. Creación audiovisual con dispositivos móviles en el que ha participat i ha coordinat la professora de Comunicació Audiovisual, Mariona Grané. Aquesta publicació es distribueix en obert de forma gratuïta des del web de la col·lecció de llibres «Transmedia XXI», i es pot trobar en paper a totes les biblioteques de les facultats de Comunicació de l’estat espanyol.

Apps4CAV presenta el cada cop més frenètic augment de la creació audiovisual amb dispositius mòbils, tant en l’àmbit del periodisme (MOJO, Mobile Journalism), com la de creació cultural, i específicament fa un estudi aprofundit de com el cinema professional està utilitzant, cada cop més, smartphones per a la captació cinematogràfica.

Paral·lelament, es presenten dos estudis. El primer ha examinat quin és l’ús dels mòbils a les universitats de tot l’estat, i quines són les visions del professorat en aquest àmbit. I, el segon, el projecte Apps4CAV, que dóna nom al llibre, finançat per l’ICE de la UB i coordinat des de la nostra facultat per la Dra. Mariona Grané, i en el que han participat professors i alumnes de 5 graus diferents de comunicació de tot Catalunya. Aquest projecte ha avaluat l’ús, la percepció i la formació en l’ús de dispositius mòbils per part dels estudiants de Comunicació de diverses universitats catalanes, constatant que els futurs creadors audiovisuals no reben cap formació, coneixen molt poques aplicacions mòbils per a la producció i difusió de continguts audiovisuals i gairebé cap a nivell de guió, pre-producció i post-producció audiovisual.