Els TFGs d’Informació i Documentació es defensaran del 3 al 5 de juliol

La propera setmana, del 3 al 5 de juliol, es defensaran a la Facultat els Treballs finals de grau d’Informació i Documentació. A continuació, presentem la relació dels temes dels treballs, la composició dels tribunals, els horaris i les aules, i animem els estudiants del grau i tots els interessats, a assistir-hi.

Tribunal 1 (3 de juliol, 10 hores). Aula 206
Professors Ernest Abadal, Mònica Baró, Carina Rey
Temes:
Anàlisi dels serveis per a persones sordes a les biblioteques públiques
El bibliobús
Biblioteràpia en centres hospitalaris
El Servei de Documentació de Literatura Infantil i Juvenil de la Biblioteca Xavier Benguerel de Barcelona
Plan de difusión y marketing en las bibliotecas ESADE
Biblioteca pública i infants. Projecte per al Prat de Llobregat

Tribunal 2 (3 de juliol, 16 hores). Aula 206
Professors Maite Comalat, Amadeu Pons, Marina Salse
Disseny del SRI del material d’oficina d’una Xarxa de Biblioteques
Redisseny d’arquitectura, interactivitat i usabilitat d’un portal web.
La catalogació automatitzada en material audiovisual esportiu
Anàlisi i proposta de difusió a la web dels materials audiovisuals del Fons Guillem Díaz-Plaja
Avaluació d’eines de reconeixement d’entitats com a complement a interficies de sistemes de descoberta

Tribunal 3 (4 de juliol, 10 hores). Aula 206
Professors Jesús Gascón, Amadeu Pons, Aurora Vall
Temes:
La comunitat gitana a les biblioteques públiques catalanes
Biblioteràpia a presons
Anàlisi dels clubs de lectura fàcil per a minories etnicolingüístiques a algunes biblioteques de Barcelona
Organització dels documents electrònics de la Comissaria General de Relacions Institucionals, Prevenció i Mediació dels Mossos d’Esquadra.
Visió de la professió bibliotecària en l’imaginari popular: feminització i perpetuació d’estereotips en el món audiovisual

Tribunal 4 (5 de juliol, 10 hores). Aula 206
Professors Teresa Mañà, Mario Pérez-Montoro, Cristóbal Urbano
Difusió del Manga i l’Anime a Espanya i Llatinoamèrica
Millora del sistema de recuperació d’informació del blog de Mashcat. Proposta de disseny d’un cercador per a obres mashup.
Descripció i valoració del fons de llibre antic de literatura de Guillem Díaz-Plaja (fins a 1850)
Els efímers, els cromos: estudi, organització i creació d’una ajuda de cerca.
Videojocs i Biblioteques Públiques
Los cuentos infantiles desde una perspectiva de género

Tribunal 5 (5 de juliol, 16 hores). Aula 206
Professors Ciro Llueca, Pedro Rueda, Aurora Vall
Temes:
Anàlisi de l’ús i explotació de les xarxes socials a les biblioteques públiques de Tarragona
Perspectiva legal de la preservación digital en el contexto de las bibliotecas nacionales.
Les humanitats digitals o com posar en valor la difusió del patrimoni: alguns exemples de la Institució Milà i Fontanals.
Revisió bibliogràfica sobre la Lectura Fàcil Infantil
La Biblioteca del CIDOB: origen, evolució, tancament i cessió del seu fons documental
Tratamiento del concepto modelo de negocio en el estudio de la actividad editorial de las revistas científicas