Seminari CRICC sobre preprints amb Enrique Orduña i Facundo Santomé

El passat 13 de març va tenir lloc un Seminari del Centre de Recerca en Informació, Comunicació i Cultura (CRICC) de la Universitat de Barcelona, dedicat als preprints. Amb el títol de «¿Qué es esto de los preprints… y cómo me afecta?», van intervenir Enrique Orduña-Malea, professor a la Universitat Politècnica de València i Facundo Santomé, editor científic a l’editorial MDPI, representant respectivament el punt de vista d’un autor i d’un editor que utilitzen els preprints com a forma de comunicació científica.

El seminari, que va ser presentat per Ernest Abadal, director del CRICC, i moderat per Cristóbal Urbano, professor de la Facultat i coordinador del congressos EDICIC 2019 i ISKO 2019 en els quals s’utilitzaran.preprints, va ser retransmès en streaming per Youtube. La grabació està disponible per als interessats en el canal de Youtube de la Facultat de Biblioteconomia i Documentació.

Santomé va explicar què són els preprints (versió d’un manuscrit abans del peer review) i per a què serveixen i va mostrar als assitents l’experiència de l’editorial MDPI amb els preprints. Per la seva banda, Orduña va mostrar els punts forts dels preprints (llibertat, rapidesa, difusió…) i les seves desventatges (en la citació o en la carrera acadèmica de l’investigador: són més apropiats per investigadors seniors que per investigadors que comencen), tot mostrant la seva experiència en preprints amb el grup de recerca EC3 de la Universitat de Granada. Un animat debat posterior amb els assistents va constatar l’oportunitat i actualitat del tema tractat.