• Aquest esdeveniment ja ha passat.

Seminari de l’Aula Jordi Rubió i Balaguer: «Comunicació i avaluació de la recerca en l’era de la ciència oberta» (19 d’abril)

abril 19, 2017 @ 16:00 - 17:00

Amb motiu de la posada en marxa del postgrau de Comunicació i Avaluació de la Ciència, la Facultat de Biblioteconomia i Documentació organitza un seminari dedicat a analitzar l’impacte de la ciència oberta sobre els serveis de suport a la recerca a les biblioteques universitàries i d’investigació.

La millora en l’accessibilitat de les dades i les publicacions científiques està motivant un  canvi profund en els serveis d’informació que universitats i centres de recerca ofereixen als seus investigadors. Els serveis d’intermediació en la cerca i l’accés a la bibliografia científica perden importància a mesura que els usuaris disposen d’eines que els permeten realitzar aquestes tasques de manera directa. Simultàniament, apareixen noves necessitats de suport en tasques relatives a l’obtenció de recursos per a la investigació, gestió de dades primàries, publicació i disseminació de resultats, i superació de processos d’avaluació. Quines oportunitats tenen les biblioteques universitàries i de recerca en el context de la ciència oberta?

Programa:

• Presentació. A càrrec d’Ernest Abadal, degà de la Facultat de BiD.

Modera: Ángel Borrego, coordinador del postgrau de Comunicació i Avaluació de la Ciència.

Ponents:

• Lluís Anglada, director de l’Àrea de Ciència Oberta del CSUC.
  • Josep Perelló, professor de la Facultat de Física de la UB i coordinador del grup OpenSystems Research.
  • Anna Casaldàliga, subdirectora de la Biblioteca de la UPF.

Materials del seminari: guia de lectura «Biblioteques a ritme de recerca: comunicació i avaluació de la recerca en l’era de la ciència oberta».

Dia i hora: dimecres, 19 d’abril de 2017, a les 17 h

Lloc: Facultat de Biblioteconomia i Documentació, c. Melcior de Palau 140, aula Jordi Rubió i Balaguer

Entrada lliure. Us preguem que prèviament confirmeu la vostra assistència a Mercè Garcia (mercegarciab@ub.edu)

Mostra els detalls