• Aquest esdeveniment ja ha passat.

Seminari «Nous Models d’Avaluació de la Recerca» (26 de gener)

gener 26, 2018 @ 8:00 - 9:00

Estem assistint al naixement d’un nou paradigma de la comunicació científica que ha estat provocat per elements com ara l’impacte de les TIC, l’explosió de la informació, la ciència oberta, i l’expectativa que la recerca esdevingui responsable socialment i es comuniqui amb els àmbits professionals per tal de contribuir al benestar. El naixement d’aquest nou sistema de comunicació científica és paral·lel a l’aparició d’un nou sistema de valoració i d’avaluació de la recerca, i és per això que comptarem amb la presència de dos conferenciants que ens parlaran de les noves mètriques de l’avaluació i ens proposaran sistemes alternatius per a l’avaluació de la recerca en països petits. A la taula rodona, els ponents debatran sobre aquests models nous, sobre les perifèries europees i sobre les alternatives i tendències que caldrà considerar en els propers anys.

L’acte està organitzat per la Facultat de Biblioteconomia i Documentació de la Universitat de Barcelona (UB) i pels Estudis d’Informació i Comunicació de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), amb la col·laboració de l’Instituto de Gestión de la Innovación  y del  Conocimiento (INGENIO CSIC-UPV) i l’Àrea de Ciència Oberta del Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC).

Programa

9 h – Inauguració a càrrec de Domènec Espriu, vicerector de Recerca de la Universitat de Barcelona (UB), i de Pastora Martínez, vicerectora de Globalització i Cooperació de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC).

9.15 h – Conferència «New generation metrics», a càrrec de Paul Wouters, director del Centre for Science and Technology Studies (CWTS) de la Leiden University.

10 h – Conferència «Research evaluation in small countries», a càrrec de Gunnar Sivertsen, professor del Nordic Institute for Studies in Innovation Research and Education (NIFU).

10.45 h – Pausa-cafè.

11.15 h – Taula rodona: «Nous models de comunicació i avaluació de la recerca en la perifèria europea». Modera: Ismael Ràfols, d’INGENIO (CSIC-UPV).

Ponents:

Clara Eugenia García, directora general de Política de Investigación, Desarrollo e Innovación del Ministerio de Economía, Industria y Competitividad (MINECO).

Martí Casadesús, director de l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya (AQU Catalunya).

Paula Adam, cap d’Avaluació de la Recerca de l’Agència de Qualitat i Avaluació Sanitàries de Catalunya (AQuAS)

Data: divendres, 26 de gener de 2018

Lloc: sala d’actes de la Facultat de Biblioteconomia i Documentació (c. Melcior de Palau, 140)

La llengua de la jornada serà l’anglès. Podeu formalitzar la inscripció a: http://symposium.uoc.edu/16168/tickets.html