Seminari «Suport i formació d’usuaris a les biblioteques universitàries»

El passat 3 d’abril va tenir lloc el seminari «Suport i formació d’usuaris a les biblioteques universitàries en l’actualitat», impartit per responsables d’aquest servei: Marina Carbonell (UAB), Anna Rovira (UPC), Mar Garreta (UPF), Gema Santos (UOC) i Josep Coll (UB).

Al seminari, que estava dissenyat per als alumnes de l’assignatura Suport i formació d’usuaris, del grau d’Informació i Documentació, també hi van assistir alguns professors de la Facultat i professionals d’altres centres. Els ponents van compartir amb el públic les seves experiències i reflexions al voltant de quatre aspectes que se’ls havien plantejar prèviament, amb l’objectiu de posar en comú les propostes que els centres estan fent actualment i els reptes que suposa el servei.

El seminari va posar en evidència la necessitat de fomentar l’autonomia dels usuaris i de crear equips multidisciplinars, de bibliotecaris, pedagogs i informàtics, per dissenyar materials i accions formatives que responguin a usuaris amb unes necessitats molt concretes i, alhora, molt diversos.

Els alumnes de l’assignatura Suport i formació d’usuaris han pogut conèixer, en un taller posterior amb la Roser Novella, directora de la Biblioteca de Biblioteconomia i Documentació del CRAI de la UB, algunes de les iniciatives que s’han dut a terme a la Facultat en relació al que es va tractar al seminari.