Activitats del máster en Biblioteques i Col·leccions Patrimonials

L’assignatura «Centres patrimonials i entorn professional» del màster en Biblioteques i Col·leccions Patrimonials ha tancat el calendari de docència el passat 28 de gener amb dues xerrades de professionals que han compartit amb els alumnes informacions i experiències de la seva activitat diària. Primer, ha estat el torn d’ Isabel de Colmenares -ex responsable de la Biblioteca Pública Episcopal del Seminari de Barcelona i actual responsable de la Biblioteca Josep Laporte- que ha impartit una xerrada que duia per títol «Experiencias en bibliotecas patrimoniales eclesiásticas». Després, Josep Vives i Gràcia -cap del Servei de Biblioteques de la Generalitat de Catalunya- els ha parlat d’«Ètica bibliotecària en temps de crisi».

També, els alumnes del máster han fet una visita a l’Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona el passat 23 de gener, en el marc de les assignatures «Preservació del patrimoni bibliogràfic» i «Anàlisi material i formal del llibre antic».

D’altra banda, el 30 de gener la bibliotecària Marina Ruiz del CRAI de la UB ha explicat als alumnes del màster la diferència entre edicions, emissions i estats en una sessió pràctica amb els materials del fons antic de Reserva del CRAI. La sessió ha permès analitzar casos d’identificació d’emissions que són clau en la catalogació d’aquests materials.