Últimes visites del semestre

El 2 de desembre, els alumnes del màster de Biblioteca Escolar i Promoció de la Lectura van visitar les biblioteques del Lycée Français i la biblioteca Marta Mata de l'Escola Orlandai. Els dos centres són una excel·lent mostra de biblioteques enteses com a centres de recursos i d'aprenentatge. A més, es dóna la casualitat que, en tots dos hi treballen antigues alumnes del màster: Myriam Busquets al CDI del Lycée i Mariona Trabal a l'Orlandai.

Els estudiants del diploma de postgrau de Llibreria també han tingut l'ocasió de visitar el 9 de desembre un centre portat per un antic estudiant: la llibreria No Llegiu, a càrrec de Xavier Vidal, diplomat de la primera promoció de l'Escola de Llibreria. El 29 de novembre havien visitat la llibreria de viatges Altaïr.

Al seu torn, els alumnes de l'assignatura optativa del grau d'IiD Patrimoni documental: institucions de la memòria, serveis i usuaris també han fet la darrera visita del curs. El passat 19 de novembre, van visitar l'Arxiu de la Corona d'Aragó a la seu del Palau del Lloctinent, que es destina a activitats docents, d'investigació especialitzada, de difusió cultural i turístiques. La visita va permetre conèixer aquests serveis, veure-hi l'exposició «Del Más allá al Nuevo Mundo. Los viajes medievales y las Capitulaciones de Colón en el Archivo de la Corona de Aragón» i fer un recorregut per l'antic Palau Reial.

Els estudiants d'Introducció als sistemes d'informació i documentació (ISID) i d'Història social del coneixement, també del grau d'IiD, van fer una visita conjunta a la Biblioteca de Catalunya el 4 de desembre, i el mateix dia el grup semipresencial d'ISID va anar al Centre de Documentació de l'Orfeó Català.